Herra, annan itseni sinulle. Ymmärrän, että lapsen vanhempana oleminen Sinun tahtomallasi tavalla ylittää inhimillisen voimavarani. Tiedän tarvitsevani Sinun apuasi. Haluan olla kumppanisi ja saada Sinulta viisauden, erottelukyvyn, ilmestyksen ja lohdutuksen lahjojasi. Tarvitsen myös Sinun voimaasi ja kärsivällisyyttäsi, sekä suuren annoksen Sinun rakkauttasi virtaamaan lävitseni. Opeta minua rakastamaan, kuten Sinä rakastat. Missä tarvitsen parantumista, vapautumista, muutosta, kypsymistä tai eheyttä, pyydän Sinua tekemään sen minussa. Auta minua vaeltamaan rehellisesti ja avoimesti edessäsi. Opeta minulle tiesi, auta minua noudattamaan Sinun käskyjäsi ja tekemään vain sitä, mikä miellyttää Sinua. Saakoon Sinun Henkesi kauneus olla niin ilmeinen minussa, että olen jumalallinen roolimalli. Anna minulle ne kommunikaation, opettamisen ja ruokkimisen taidot, jotka minulla täytyy olla. Tee minusta sellainen vanhempi, joksi sinä minut haluat ja opeta minua rukoilemaan ja esirukoilemaan tämän lapsen elämän puolesta. Herra, Sinä sanot Sanassasi: "Kaiken mitä te anotte rukouksessa uskoen, te saatte" (Matt 21:22). Jeesuksen nimessä pyydän, että Sinä lisäisit uskoani uskoakseni ne kaikki asiat, jotka Sinä olet laskenut sydämelleni tätä lasta ajatellen. (Rukoilevan vanhemman voima, Stormie Omartian)

SOTA-ASEET

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi; että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi Joh 15:16

Vanhurskas vaeltaa nuhteettomasti, onnelliset ovat lapset hänen jälkeensä. Sananl 20:7

Älkää kiihottako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa. Ef 6:4